مدیریت منابع انسانی
نویسنده:
محمدرضا زین الدینی- الهام غفاری
مترجم:
-
سال نشر:
1400
صفحه:
322
نوبت چاپ:
1

امروزه امروزه شاهد تغییرات فزاینده ای در جوامع و سازمان ها هستیم که در چگونگی مدیریت سازمان ها تأثیر گذاشته است. این تغییرات باعث شده که مدیران حساسیت بیشتری به مدیریت انسان ها در سازمان ها داشته باشند. تحقیقات نشان می دهد که عملکرد و بهره وری سازمان ها تحت تأثیر موضوع هایی همانند مدیریت فرهنگ سازمانی، شخصیت و رفتار کارکنان است و دانشمندان علت موفقیت سازمان های برتر و موفق دنیای پیشرفته و پیچیده امروزی را شیوه مدیریت آن ها می دانند. مهارت های کلیدی مدیران از قبیل هوش عاطفی، هوش سازمانی، هوش سیاسی و هوش معنوی، نقشی اساسی و تعیین کننده در عملکرد سازمان ها دارد .مدیران با بهره مندی از این مهارت ها می توانند در انگیزش درونی و رضایت شغلی کارمندان، توسعه مشارکت، ادراک و وفاداری آن ها، خلاقیت، نوآوری، توان مندی، توسعه ارتباطات مطلوب و نیز فعالیت های گروهی شان نفوذ کنند و با رهبری صحیح، موجبات رشد و تعالی کارکنان و بهره وری در سازمان را فراهم کنند

فهرست مطالب                             

فصل اول :شناخت کلیات مدیریت منابع انسانی

1-1- مدیریت منابع انسانی (HRM)    1

1-2- جایگاه مدیریت انسانی و امور کارکنان در مدیریت 2

1-3- تعریف منابع انسانی و اداره کارکنان4

1-4- اهمیت منابع انسانی برای سازمان‌ها.6

1-5- نقش مدیریت منابع انسانی در سازمان‌ها.6

1-6- فعالیت‌های مدیریت منابع انسانی و اداره کارکنان. 7

1-7- فعالیت‌های وظیفه ای مدیریت منابع انسانی و اداره کارکنان. 8

1-7-1- وظایف مدیریتی8

1-7-2- سبک های مدیریت در روابط کار. 9

1-7-2- وظایف عملیاتی. 9

1-7-3- روابط کارکنان10

1-7-4- نگهداری کارکنان. 10

1-7-5- جدا شدن کارکنان از سازمان. 11

1-8- نقش‌های مدیریت منابع انسانی و اداره امور کارکنان. 11

1-8-1- مشاور 11

1-8-2- پشتیبانی کننده11

1-8-3- نقش تدوین کننده خط مشی 11

1-8-4- خلاق بودن12

1-8-5- میانجی. 12

1-8-6- ناظر12

1-8-7- حل کننده مسأله13

1-8-8- متخصص در مقابل کلی دان. 13

1-9- مقاصد و اهداف وظایف و فعالیت‌های مدیریت منابع انسانی13

1-9-1-اهداف اولیه. 13

1-9-1-1- تولید و توزیع کالا و خدمات13

1-9-1-2- ارضای اهداف شخصی اعضای سازمان14

1-9-1-3- انجام تعهدات اجتماعی14

1-9-2-اهداف ثانیه 14

1-9-2-1-قانون پذیر بودن. 14

1-9-2-2-کیفیت زندگی کاری14

1-9-2-3- بهره‌وری. 15

1-9-2-4- مسئولیت اجتماعی 15

1-9-2-5- انگیزش.. 15

1-9-2-6- تعادل در جبران خدمات کارکنان16

1-9-2-7- جذب متقاضیان شایسته و با استعداد.. 16

1-9-2-8- تأمین و حفظ کارکنان مطلوب.. 16

1-10- عوامل مؤثر بر مدیریت منابع انسانی 17

1-10-1- فرهنگ17

1-10-2- سرمایه انسانی18

1-10-2-1- مشتریان. 18

1-10-2-2- سهامداران. 19

1-10-3- سیستم قانونی - سیاسی19

1-10-4- سیستم اقتصادی 19

1-10-4-1- تکنولوژی20

1-10-5- عوامل درون سازمانی 20


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved